رسانههایی که تبادل یا انتشار محتوا در آنها، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر باشد. شامل رسانههای برخط مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس های مخابراتی از قبیل MMS و SMS و سایر اشکال شبکههای تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانههای مبتنی بر حاملهای فیزیکی دیجیتال (CD/DVD) و مانند آنها.
برخی از اشکال رسانههای دیجیتال
۱- نرم افزارهای رایانهای (نرم افزارهای رسانه ای، نرم افزارهای چند رسانه ای و …)
۲- بازیهای رایانهای (بازیهای آفلاین، بازیهای آنلاین، بازیهای موبایل، بازیهای تحت شبکه و …)
۳- اینترنت (پایگاههای اینترنتی و سرویسهای مختلف همچون اجتماعات مجازی، گروههای اینترنتی، گفتگوی اینترنتی و …)
۴- هنرهای دیجیتال (سینمای دیجیتال، گرافیک رایانهای، نقاشی دیجیتال، تئاتر دیجیتال، موسیقی دیجیتال و …)
۵- تلفن همراه و سرویسهای مختلف آن (پیامک، پیام چند رسانهای GPRS ، ۴G، 3G، …)
۶- … .
ویژگیهای رسانههای دیجیتال
۱- سرعت و وسعت دامنه انتشار
۲- بستر نشر آسان (اینترنت، تکثیر استمپری و …)
۳-تنوع و حجم بالای محتوا (نرم افزارهای چند رسانهای حاوی چند صد جلد کتاب، چند ده ساعت فیلم و صوت با قابلیت جستجو، بازیهای رایانهای و …)
۴- جذابیت و تعاملی بودن محصولات (بازیهای رایانهای، اجتماعات مجازی، …)
۵- بدون مرز بودن ارتباطات
۶- کم هزینه بودن تولید و دسترسی
۷- طیف وسیع و متنوع مخاطبین