تولید انواع محتوای ویدیویی:

در تولید محتوای ویدئو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چنددقیقه‌ای هستند که به معرفی کامل یک کسب‌وکار، آموزش محصولات، نحوه استفاده از ابزارها و خدمات، معرفی یک محصول، یا هر چیز دیگری که از طریق ویدئو بتوان یک محتوا را به هدفی برای مخاطب تولید کرد. این فیلم‌ها با اهداف زیر تولید می‌شوند، نظیر بهبود نقاط ضعف، ارائه اطلاعات دقیق، افزایش قدرت تصویری مخاطب، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، هدف افزایش اعتماد مخاطب و بهبود رنک در نتایج جستجو.

تولید محتوا ویدئوهای مارکتینگ یا ویدئوهای تجاری، یکی از راه‌های مختلف ارائه محتوای تجاری است، اگر دارای ایده، طرح و ساختار خوبی باشد، از دیگر شیوه‌های ارائه محتوا به‌مراتب اثرگذاری بیشتری دارد.

تولید محتوای ویدئو مارکتینگ یا تبلیغات ویدئویی، یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است. در این روش، ویدئو به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده می‌شود. بازاریابان به دنبال تولید فیلمی چنددقیقه‌ای هستند که هدف تولیدشان، معرفی کامل یک کسب‌وکار، آموزشی،

شرح بازاریابی ویدئویی: بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ، یکی از شاخه‌هایی از بازاریابی اینترنتی است که به کاربران فیلم‌هایی برای تبلیغات ارائه می‌دهد. این روش به دنبال تولید فیلم‌های کوتاه است که باهدف‌هایی شامل:

معرفی کامل یک کسب‌وکار با نقشه قوی‌ها و ضعف‌های آن آموزشی به‌صورت فیلمی، مثلاً آموزش مارکتینگ الکترونیک معرفی نحوه استفاده از ابزارهایی یا خدمات خاص معرفی یک محصول و نحوه استفاده از آن و یا هر چیز دیگری که می‌تواند از طریق فیلم‌های تبلیغاتی ارسال شود.

اگر فیلمی با ایده، طرح و ساختار خوبی تولید شد، می‌تواند به بهترین نحو ارسال شده و پاسخ به هدف بازاریابی بهینه باشد.

مزایای محتوای ویدئویی:

ادغام تصویر، صدا، حرکت، و متن در یک فیلم یکی از مزایای اصلی است. این پیام را به همه شکل‌های شناوری و بصری نشان می‌دهد که باعث بیشتر بودن باوری شده مخاطب شده، همچنین این پیام را با اعتبار بیشتری نشان می‌دهد.

سرعت انتقال پیام در ویدئو بسیار بالا است، مخاطب با مصرف زمان کمتری نسبت به دیگر نوع محتوا، اطلاعات بیشتر، مفیدتر و جذاب‌تری را دریافت می‌کند.

یک ویدئو می‌تواند یک سلسله پیامی را به‌صورت سیستماتیک انتقال دهد، یک داستان را تعریف کرده و به‌صورت شنیداری، تصویری نیز نشان دهد.

جزئیاتی که می‌تواند در یک ویدئو نشان دهید به‌مراتب بیشتر از دیگر نوع محتوا هست،

شبکه‌های اشتراک‌گذاری فیلم، ایجاد امکان قرارگیری محتوای تولید شده توسط ویدئو در نتایج اولیه جستجو و به‌دست‌آوردن رتبه بیشتری را فراهم می‌کند

نکته ایجاد شده شاید به شرح زیر باشد:

ویدئوهای تعاملی یک قدرت بزرگ برای ارتباط با مخاطبان هستند؛ چرا که هرچقدر هم ما نویسندهٔ زبده‌ای باشیم، همچنان احتمال دارد مخاطب با نوشته ما ارتباط خوبی نداشته باشد و نتوانیم واقعیت را آن‌گونه که هست، توصیف کنیم. با تصویربرداری، مخاطب به‌راحتی می‌تواند به صحنهٔ تصویری برای تجسم برند، محصول و احساسی که مخاطب به آن دارد، پیوند بیاورد. همچنین، بعضی آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها فقط از طریق ویدئو قابل‌پیاده‌سازی هستند؛ از طریق این روش مخاطب می‌تواند مرحله‌به‌مرحله با جزئیات در جریان کار قرار گیرد و به بطن موضوع پی‌ببرد. همچنین، با ایجاد اعتماد بیشتر با مخاطب، شرکت یا محصول بیشتر تأثیر بر آن می‌گذارد.

تولید محتوای صوتی (پادکست، کتاب صوتی و …):

روند تولید محتوای صوتی که صدا و توضیحات صوتی شما می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری در مخاطب داشته باشد یکی از روندهای تولید محتواست که می‌توانید در بازاریابی محتوایی خود ازآن‌جهت جذب مشتری استفاده کنید.

نکات قابل‌توجه در تولید محتوای صوتی:

بازاریابی یا تولید محتوای صوتی تأثیری بسیار مؤثر در مخاطب دارد.

 به دلیل راحت بودن برقراری ارتباط با محتوای ویدئویی و عکس و متن متفاوت است. چرا که مخاطب نیازی ندارد برای خواندن یا دیدن آن زمانی را صرف کند یا در جایی مناسب باشد.

مخاطب می‌تواند در هرجایی که هست در محل کار، در مسیر، در مترو،  در منزل یا خارج از منزل می‌تواند محتوای صوتی شمارا گوش دهد و اطلاعات موردنیاز را کسب کند و جذب شود.

تولید محتوای صوتی در واقع از کاربردی‌ترین بهترین محتوایی است که  مخاطب می‌تواند در طول روز و هم‌زمان با کارهای روزمرهٔ خود آن را گوش دهد و با ذهن کنجکاو و تحلیل‌گر خود موضوعات مهم آن را تحلیل جذب شود.

بزرگ‌ترین برندهای جهانی امروز در تولید محتوای صوتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

در واقع برندهای معتبر با چندین راه تبلیغ از جمله کتاب صوتی، محتوای صوتی خبری، محتوای صوتی آموزشی و… این مسیر را طی می‌کنند و برای بازاریابی محتوای دیجیتال خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

تولید محتوای صوتی در قالب سه عنوان: کتاب صوتی، پادکست، کلیپ صوتی.

پادکست‌ها از انواع محبوب محتوای صوتی هستند که تأثیر زیادی در مخاطب و صاحبان کسب‌وکار دارد.

پادکست‌ها  بسیار محبوب هستند و برخی از محبوب‌ترین آنها میلیون‌ها شنونده دارند و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده  است.

از سوی دیگر باید تأکید کنیم که ایجاد پادکست به طور خاص در مورد شغل شما یک استراتژی عالی نیست، مگر اینکه به زاویه‌ای متفاوت از برند خود نزدیک شوید. شما باید به فکر ایجاد و ارتقای پادکست هفتگی به‌عنوان یک ابتکار محتوای دارای برند باشید که متفاوت از تاکتیک‌های بازاریابی محتوای سنتی مانند وبلاگ‌نویسی است.

در واقع در صنعت خود به دنبال یک موضوع خاص یا در مورد جنبه‌های متفاوت کار خود صحبت کنید.

کلیپ‌های صوتی

تولید محتوای صوتی به سبک پادکست درباره شرکت شما شاید ایدهٔ خوبی به نظر می‌رسد؛ اما فقط به این اکتفا نکنید و جهت تأثیرگذاری بیشتر کلیپ‌های صوت هم برای خود ضبط و استفاده کنید

کلیپ‌های صوتی کوتاه ۱ تا ۵ دقیق ای که مخاطب را خسته نکند و برای مخاطب جذاب باشد می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد. کلیپ‌های صوتی تفاوتی در تولید محتواهای متنی و ویدئویی برای مخاطب شما ایجاد می‌کند .

کتاب صوتی

کتاب‌های صوتی رقیب کتاب‌های اپی هستند و محتوای جامعی را در قالب یک صوت و صحولت استفاده صوتی در خود جای‌داده‌اند. کتاب‌های صوتی می‌تواند شکل موفق در بازاریابی محتوایی باشد.

این نوع تولید محتوا درصورتی‌که هدفمند باشد راهی عالی برای سرمایه‌گذاری هست.

تولید محتوای صوتی چه کاربردهایی دارد؟

محتوای صوتی در قالب آموزش هست

توجه مخاطب بیشتر در مطالب و موضوع هست و مخاطب تمرکز بیشتری در مطالب دارد.

سئوسازی

افزایش مخاطب

سخنرانی‌های صاحبان کسب‌وکار

تولید محتوای صوتی جهت معرفی کسب‌وکار

می‌توانید پخش‌کننده‌های صوتی را در صفحات سایت با متن‌ها مطابقت دهید تا متن را با صدای طبیعی و با ترجمه‌های مختلف به زبان بلند بخواند. می‌توانید پادکست‌های سریالی ساخت و به‌صورت هفتگی آنها را انتشار دهید.

مزایای محتوای صوتی

محتوای صوتی نوع جدید از محتوا هست که مجرب به تولید مشتری جدید می‌شود.

یک فضای رقابتی در مقابل رقبایی که هنوز به فضای محتوای صوتی وارد نشده‌اند هست.

قشری از شنوندگان جدید از پادکست‌ها و کتاب‌ها و مقالات صوتی جذب کند.

صوت می‌تواند به مشخصه‌ای از برند شما تبدیل شود. یعنی مخاطبان با شنیدن آن، یاد برند شما بیافتند. به این کار برندینگ صوتی می‌گویند.

مخاطب می‌تواند محتوای صوتی را در هر مکان یا شرایطی گوش دهد و توجه به متن داشته باشد.

و جذب حرفه شما شود.

 

تولید انواع محتوای متنی:

تولید محتوا نیز به پدیدآوردن، ایجاد و زاییدن محتوای جدید، مفید و فرید به معنی است. به‌عبارت‌دیگر تولید محتوا به معنی ایجاد محتوایی است که برای مخاطبانی مشخص و باکیفیت است. برای تولید محتوای یکتا، لازم است ابتدا یک تحلیل کلی از نیازهای مخاطبان صورت گیرد، و سپس با تولید محتوای مناسب، این نیازها را پاسخ دهید. همچنین از تولید محتوایی که به نیازهای مخاطبان بیشتری پاسخ می‌دهد، بیشترین کارایی را خواهید داشت. اما تولید محتوا با گردآوری محتوایی که به‌صورت جزئی از چندین منبع جمع‌آوری می‌شود، متفاوت است؛ گردآوری محتوا به معنی جمع‌آوری از طریق نسخه‌برداری از مطالب دیگر، به‌علاوه تغییر جزئی است؛ درحالی‌که تولید محتوا به ایجاد محتوای جدید از طریق نویسنده

در بازاری که با حجم اطلاعات زیادی روبرو هستید، اگر محتوایی که تولید می‌کنید هیجانی، نوآورانه و جذاب باشد، شاید مخاطبان را دلبخواهید کرد و همچنین از طرف موتورهای جستجو امتیاز خوبی پیدا می‌کنید. یادآوری کنید که موتورهای جستجو همچنان فایروب هایی هستند و به طور هوشمند به محتواهایی که به شکل مناسبی تولید شده‌اند رتبه می‌دهند

شما درست می‌گویید، الگوریتم پاندای گوگل قابلیت تشخیص کپی محتوا را دارد. باید به‌دقت محتوایی که تولید می‌کنید، با اهداف مخاطبان خود همخوانی پیدا کرده و جواب سؤالاتشان را داده باشید. ازاین‌رو می‌توانید از هر نوع محتوایی که پیشنهاد می‌کنید استفاده کنید، مثل ویدئو، متن، صدا، گرافیک، و غیره، تا جواب سؤالات مخاطبان را به دست بیاورید

تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است، اما باید دارای هدف جذب مخاطب و توسعه کسب‌وکار باشد. یکی از چیزهایی که هنگام تولید محتوای متنی باید در نظر داشته شود، به‌روزرسانی با تغییرات بازار است. باید دقت داشته شود که هنگامی که افراد هیچ علاقه‌ای به خواندن مطالب متنی ندارند، این هیجانی، نوآورانه و جذاب باشد. محتوای متنی باید جذابی باشد، به‌طوری‌که افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وب‌سایت‌ها نروند و در سایت شما به تمام مشکلاتشان پاسخ داده شود.

تولید محتوای متنی کاری‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا به اهداف کسب‌وکار خود دست یابید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به‌عنوان یک سایت مرجع شناخته شوید، مشتریان بالقوه جذب کنید، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید،

شروع به تولید محتوا می‌تواند مزیت‌هایی برای کسب‌وکار شما داشته باشد، مانند:

انتخاب‌شدن به‌عنوان یک سایت مرجع: تولید محتوای منحصربه‌فرد و کارآزمایی شده به شما این امکان را می‌دهد تا به‌عنوان یک منبع معتبر شناخته شوید.

جذب مشتریان بالقوه

جذب بالای مخاطب: محتوای منحصربه‌فرد و کارآزمایی شده به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبانی را جذب کنید که به محتوای شما علاقه‌مند هستند.