عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی + مثال‌های واقعی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند آن هم تبلیغات و بازاریابی محصول است؛ اما نحوهٔ ارائهٔ آنها به مخاطب متفاوت است.

تبلیغات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی امر بسیار  مهم و مورد توجهی هست که در معرفی خدمات و کالا تأثیرگذاری به سزایی دارد. این تبلیغات را بیشتر با عکاسی از محصول و خدمات انجام می‌شود.

تصویر گرفته شده باید در مکان درستی بکار برده شود و روند بازاریابی و محصولات و خدمات قابل‌توجه باشد.

عکاسی تبلیغاتی چیست و چه تأثیری در روند تبلیغات محصول خواهد داشت؟

عکاسی تبلیغاتی در اکثر کسب‌وکارهای مجازی و آنلاین باعث رونق تبلیغات کسب‌وکار آنهاست.

تصاویری که در این روش‌ها معمولاً استفاده می‌شوند باید جذاب‌ترین شکل محصول را به مخاطبین نشان دهند عکاسی تبلیغاتی نیازمند تخصص و خلاقیت بیشتری است.

در اینترنت تصاویر زیادی را از محصولاتی که استفاده می‌کنید قابل‌مشاهده هستند. با المان‌هایی جذاب‌تر مشاهده می‌شوند این هنر عکاسی و عکاسی تبلیغاتی هست که تصویر و محصول را جذاب‌تر به نمایش می‌گذارد.

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چیست؟

از نظر احساسی هر دو روش عکاسی برای بازاریابی و فروش محصول هستند و هدف یکسان است؛ اما در عکاسی صنعتی تمرکز و توقف بر روی سوژه و محصول است و در تبلیغاتی یک داستان را به نمایش می‌گذارد و باید کاربرد درست عکس‌ها رعایت شود.

در عکاسی صنعتی تمامی جزئیات محصول به‌صورت کامل نشان داده می‌شود و تمرکز بر سوژه هست؛ ولی در عکس‌های تبلیغاتی احساس نیاز در مشتری ایجاد می‌شود  و با روش‌های خلاقانه به کاربر گفته می‌شود که جای این محصول در کنار شما خالی است.

از مزایای عکاسی صنعتی برای کسب کار، به نمایش گذاشتن خدمات شما به شکل حرفه‌ای می‌شود، و مشتریان شما می‌توانند به شکل مؤثرتری از ذات فعالیت و محصولات شما آگاه شوند، و همچنین یک چهرهٔ حرفه‌ای برای شرکت شما به وجود می‌آورد. شما با داشتن عکس‌های جذابی که توسط یک عکاس حرفه‌ای در زمان رویدادهای خاص شما به ثبت رسیده و  با انتشار آنها در سایت رسمی، بروشور و کاتالوگ و صفحات اجتماعی  می‌توانید برتری و حرفه‌ای بودن خود را برای مشتریان خود به نمایش بگذارید.

پیج‌گردانی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام:

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، در دنیای دیجیتال و بازاریابی اینترنتی، قدرت بزرگی را دارند. با استفاده از این شبکه‌ها، می‌توانید به‌راحتی تجارت خود را در دنیای دیجیتالی انجام دهید، ارتباط با مشتریان خود را بهبود ببخشید، هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید، و به دست آوری اطلاعات مهمی دررابطه‌با بازار و مشتریان خود. در اینجا، این شبکه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در جذب توجه مشتریان، ایجاد رضایت، و افزایش فروش دارند.

دو پلتفرم سرمایه‌گذاری در و به سایت و شبکه‌های اجتماعی مهم هستند. اما هدف اصلی شما می‌تواند مشخص کند که کدام پلتفرم بیشترین توجه را نیاز دارد.

وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا حضور شما را در فضای آنلاین پیدا کنید، محصولات و خدمات شما را در فضای دیجیتال تبلیغ کنید، فروش و بیزینس شما را ادغام کند، اعتبار و اثبات اجتماعی شرکت را افزایش دهید، و داده‌های کلیدی را برای شرکت شما ارائه دهید.

درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا ارتباط با مخاطبان را برقرار کنید، نام تجاری و شهرت شرکت را افزایش دهید، محتوای موردنظر خود را به اشتراک بگذارید، مخاطبان جدیدی را پیدا کنید، و مخاطبان را تشویق کنید تا با نام تجاری شما تعامل داشته باشند. پس هردو پلتفرم قطعا موردنیاز شماست و به بیزنس شما کمک میکند تا مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

“Instagram یک بستر مطلوب برای فعالیت‌های تجاری و بازاریابی است. این شبکه اجتماعی پرطرف‌دار در ایران است و به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی استفاده می‌شود. درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در فرهنگ، زندگی، سیاست و کسب‌وکار انسان‌ها دارد، باتوجه‌به عمر بیشتری که این رسانه‌ها دارای دارد، ضرورت بهره‌برداری از آنها بیشتری دارد.”

“باتوجه‌به آمار پورتال شرکت مخابرات ایران، پیشرفت نفوذ اینترنت در کشور ما تا سال ۱۴۰۰ به ۸۴ درصد رسیده است و همچنان در حال افزایش است. این نشان می‌دهد که بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های بازاریابی و کسب‌وکار در کشور ما بیشتری نیاز دارد. اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار در ایران است که با بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی، در رتبه هفتم جهان قرار دارد (آمار مربوط به ژانویه ۲۰۲۱). پس از فیلترشدن تلگرام، این شبکه محبوب طرف‌داران بیشتری پیدا کرد. کسب‌وکارهایی که در حال حاضر به‌طورجدی روی فعالیت و بازاریابی اینستاگرام حساب باز کرده‌اند، باید به طور مشخص تلاش کنند تا از این فرصت بهینه بهره‌برداری کنند.”

اما درگیری مخاطب به محصول یا خدمات و تبدیل‌کردن بازدیدکننده به خریدار، نیاز به تخصص دارد. این شبکه‌های اجتماعی همچنان دارای پتانسیل قدرتمندی هستند برای بهبود کسب‌وکار، اما برای بهره‌برداری مناسب از این پتانسیل، نیاز به متخصصین بازاریابی و مدیریت شبکه اجتماعی (Social Media management) دارید. همچنان هم زمان تغییر است، فرصت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را نپسندید، همان‌طور که هنگامی که پزشک متخصص را به‌جای پزشک عمومی مراجعه می‌کنید بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید”

هرچند استفاده از شبکه‌های اجتماعی رایگان است، اما برای بهینه‌سازی کسب‌وکار شما، بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی با هوشیاری و تخصص حرفه‌ای لازم است. پیشنهاد می‌شود تا مقاله “دیجیتال مارکتینگ و ۷ نکته‌ای که باید بدانید” را مطالعه کنید، تا از پتانسیل بی‌نظیر شبکه‌های اجتماعی برای بهبود کسب‌وکارتان بهره‌برداری کنید. هزینهٔ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، سرمایه‌گذاری در فضای مجازی است که در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

تنظیم، اجرا و پشتیبانی “صفحه کاری” (Business account) اینستاگرام و حساب کاربری کسب‌وکار در شبکه اجتماعی باید توسط یک تیم متخصص بر مبنای اهداف بازاریابی و اطلاع‌رسانی، به‌صورت حرفه‌ای پیاده شود.

چرا پیج شما به مدیر شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد؟! شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای ایجاد رؤیت، ایجاد بازدید، بهبود بازدیدکننده و بهبود تجارت شما فراهم می‌کند. اما برای استفاده از این فرصت‌ها، به تیمی حرفه‌ای برای مدیریت، تجزیه‌وتحلیل، بازاریابی و پشتیبانی نیاز دارید. با همکاری با مدیر شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید نحوه‌هایی برای بهبود بازدیدکننده، ایجاد پرسونال برند، افزایش فروش و بهبود کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

شبکه‌های اجتماعی، یک راه ارتباط مستمر و پویا با مشتریان است. با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، می‌توانید با مخاطبانتان همکاری پیشرفته داشته باشید، روابط‌عمومی دیجیتالی بهبود ببخشید، پاسخ‌های سریعی به پرسش‌های مشتریان داشته باشید، و به اقدام به خرید (call to action _CTA) هدایت کنید. برای دستیابی به نتایج اثربخش، ضروری است که فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی به‌صورت حرفه‌ای و باتوجه‌به اصول صحیح بازاریابی دیجیتال و مدیریت رسانه مجازی انجام شوند.

طراحی کارایی بالایی در پیج‌های شبکه اجتماعی با برنامه‌ریزی استراتژیک • بهینه‌سازی بهره‌وری شبکه‌های اجتماعی با تحلیل بازار و رقبا • ایجاد سناریوهای پیشرفته برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی • استفاده از طرح‌های زیبا و پیشرفته برای پست‌ها و صفحات شبکه اجتماعی • تولید محتوای مناسب، خلاق و پیشرفته بر پایه اصول بازاریابی محتوایی.

برای دستیابی به موفقیت در شبکه‌های اجتماعی، باید از یک مشاور قوی و پشتیبان کارآمد در فضای مجازی استفاده کنید. این مشاور باید بتواند به شما کمک کند تا: استراتژی‌هایی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی طراحی کنید تحلیل بازار و رقبای شبکه‌های اجتماعی انجام دهید سناریوی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تهیه کنید.