طراحی انواع وبسایت
هر دوراه طراحی وبسایت و راهاندازی پیج اینستاگرام راههایی هستند که میتوان برای توسعه تجارت الکترونیکی استفاده کرد. اما انتخاب کدامیک از آنها بهتر است، بستگی به نوع کسبوکار شما، هدف مشتریان شما، بودجه شما، و شرایط بازار دارد.
طراحی یک وبسایت فروشگاهی شاید بهتر باشد اگر شما میخواهید بهعنوان یک فروشنده آنلاین فعالیت داشته باشید، چون شما میتوانید محصولات خود را بهصورت جداگانه نشان دهید، پیکربندیهای پرداخت، فرایندهای خرید، و سایر اطلاعات مربوط به تجارت الکترونیکی را پیادهسازی کنید.
درحالیکه پیج اینستاگرام ایدئال برای راهاندازی یک فروشگاه آنلاین است، بنابراین اگر شما میخواهید از این پلتفرم بهعنوان یک فروشنده آنلاین فعالیت داشته باشید، بهتر است هم وبسایت و هم اینستا را برای جذب مخاطبین بیشتر داشته باشید.
مسئله این نیست که روی وبسایت سرمایهگذاری کنیم یا شبکههای اجتماعی؛ هر دوی این موارد مهم هستند و نباید نادیده گرفته شوند. اما چیزی که اهمیت دارد، این است که تمرکز بیشتر روی یکی از این موارد باشد، چون هرکدام از پلتفرمها مزایای خاصی دارند. مثلاً، طراحی وبسایت به شرکت شما کمک میکند:
در فضای آنلاین حضور پیدا کند،محصولات و خدمات شما را در فضای دیجیتال تبلیغ کند ، قیف فروش شما را با بیزینس شما ادغام کند.، اعتبار و اثبات اجتماعی شرکت شما را افزایش دهد، دادههای کلیدی برای شرکت شما ارائه دهد.
شبکههای اجتماعی:
به شما در ارتباط با مخاطبان کمک میکند.
باعث ایجاد نام تجاری و شهرت بیشتری برای شما میشود.
کمک میکند محتوای موردنظر خود را به اشتراک بگذارید.
به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.
مخاطبین را تشویق کنید تا با نام تجاری شما تعامل داشته باشند.
طراحی وبسایت: شرکت شما وارد فضای دیجیتال میشود. اگر شما به دنبال توسعه کسبوکار آنلاین هستید، میخواهید محصولات و خدمات خود را راحتتر فروشید و هر روز لیدهای بیشتری به دست بیاورید، نقش وبسایت را دستکم نگیرید.
طراحی وبسایت و حضور شرکت در فضای آنلاین یکی از مهمترین نقاط پشتیبانی برای شرکتهایی است که میخواهند در فضای آنلاین پیدا شوند و به گسترهٔ وسیعی از کاربران دسترسی داشته باشند. با طراحی وبسایت بهینه و بهرهبرداری از ابزارهای جستجوی ارگانیک، میتوان تجزیهوتحلیل درصد بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کرد. همچنین، حضور در فضای آنلاین میتواند به شرکتهایی که به خرید از اینترنت اعتماد دارند، اجازه میدهد تا به فروشگاههای حضوری ترجیح بدهند
تبلیغات خدمات شما در فضای دیجیتال، یکی از مهمترین جنبههای طراحی و بسایت است. هدف از این تبلیغات، توجه مشتریان به محصولات و خدمات شما را بیشتر داشته باشید. این تبلیغات در فضای آنلاین انجام میشوند، به همین دلیل از حضور گسترده مردم در فضای آنلاین استفاده میشود. به گزارش Fundera، در سال گذشته ۱٫۷۹ میلیارد نفر در جهان خرید آنلاین کردهاند، یعنی بیش از ۱٫۷۹ میلیارد نفر دارید که میتوانید با تبلیغات شما در فضای دیجیتال، به آنها دسترسی داشته باشید. حتی اگر به دلایلی مانند تحریم، نتوانید به تمام جهان دسترسی داشته باشید، همچنان هزاران میلیون نفر در ایران به فضای آنلاین دسترسی دارند و میتوانید برای تبلیغ خدمات شما، به آنان اشاره کنید. ۳ طراحی وبسایت بخش مهمی از قیف فروش شماست.
نکته: قیف فروش یک مدل بهینهسازی تبدیل لیدها به مشتریان وفادار است. هر مرحله در قیف فروش، تعدادی از افراد به گام بعدی میروند و در نهایت، یک درصد خاص از مشتریان وفادار تبدیل شده است.
وبسایت شما باید بهعنوان ابزاری برای بهینهسازی قیف فروش از هدایت کاربران از مرحله اولیه تا مرحله نهایی، مشتریان را به مشتری و مشتری وفادار تبدیل کند.
برای افزایش نرخ تبدیل، وبسایت باید بهعنوان ابزاری به شکل زیر عمل کند:
هدایت کاربران از مرحله آگاهی از برند (awareness) به مرحله علاقه (interest)
ارائه منابع رایگان به مخاطبان شما در ازای دریافت ایمیل
ایجاد یک تجربه کاربری منحصربهفرد که تأثیر مثبتی بر لیدها میگذارد.
وبسایت بهعنوان ابزار بیزینسی بسیار مؤثر برای شما عمل میکند.
در واقع، وبسایت فضایی است که قادر است تا به لیدهای شما به طور ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته، ۳۶۵ روز سال، با خدمات شما آشنا شوند. این موضوع برای فرایند فروش شما بسیار ارزشمند است؛ چرا که شما میتوانید بخشهایی از فرایند فروش خود را بهصورت خودکار انجام دهید. مثلاً:
نصب ویژگی چت زنده ۲۴ ساعته و ۷ روزه
ایجاد فرمهای لید برای برنامهریزی قرارها و نسخههای دمو
ایجاد پرسشنامهها برای شناسایی نقاط حساس و مهم و سادهسازی فرایند.
وبسایت شما یک ابزارفروش همهروزه و ۲۴ ساعته است که حتی زمانی که شما خوابیدهاید هم برای شما درآمدزایی میکند. کافی است ابتدا زمان و هزینه زیادی صرف کنید؛ اما پس از مدتی، نیازی بهوقت زیادی ندارید، هرچند همیشه باید بر روی سایتتان کار کنید،
بااینحال، لازم است در ابتدا زمان و هزینه زیادی به آن اختصاص دهید؛ اما پس از مدتی، نیازی بهوقت زیادی نخواهید داشت و همچنان نیازی به نگهداری سایت خواهید داشت.
ضمناً، اگر سایت فروشگاهی را نادیده بگیرید، خیلی از گزینههای مهم را از دست میدهید.
سئوی وبسایت:
سئو (Search Engine Optimization) یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو، یک مجموعه فعالیتهایی است که با استفاده از روشهای مختلف، میتوان به بهبود رتبه یک سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو پرداخت. این فعالیتها مشتمل بر کدنویسی و طراحی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، لینک بینالمللی، تولید محتوای مناسب و غیره است.
کدنویسی و طراحی سایت باید به موتورهای جستجو پشتیبانی کند. به طور مثال، ساختار سایت باید بهراحتی قابل پیدایش باشد، کدهای HTML باید بهدرستی نوشته شده باشند، تصاویر باید بهدرستی بهعنوان تصاویر شناسایی شوند، و غیره.
تدوین استراتژی محتوایی، به شما کمک میکند تا محتوای سایت خود را به هدف کاربری خود هدایت کنید. این میتواند شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تعیین موضوعات محتوایی شما باشد.
سئو سایت، یک فرایند پیشرفته برای بهینهسازی و بهبود رتبه صفحات وبسایت در موتورهای جستجو است. با بهبود رتبه و بالارفتن صفحههای سایت در نتایج جستجو، تجربه کاربری بهبود مییابد، کاربران قادر به پیداکردن پاسخهای موردنیاز خود بیشتر شوند و پیشرفت در فرایند تصمیمگیری داشته باشند. با سرمایهگذاری در حوزه سئو، میتوانیم به مخاطب مناسبی معرفی شویم؛ زمانی که به محصول یا خدماتی نیاز دارند و به دنبال پاسخ مناسبی هستند.
هدف از استفاده از جستجوی گوگل، اعتماد کاربران به نتایج جستجوی خود است؛ بنابراین، برای کسبوکارهای جدید، باید در جستجوی گوگل قابل پیدایش باشند. این نیاز به یک سایت زیبا و قدرتمند دارد، اما همچنین باید توسط افراد مرتبط با صنعت بهینهسازی شوند، تا در جستجوی گوگل بالایی از نتایج داشته باشند. همچنین هدف فروشگاه لباس نیز نباید فقط به فروش بهترین برندهای دنیا با پایینترین قیمت بگیرد، بلکه باید به بهینهسازی سطح دسترسی به فروشگاه از طریق نحوه قرارگیری فروشگاه، نحوه تبلیغات به همراه ارائه کیفیت محصولات به همه این نیازها پاسخ دهد.
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
سئو یا همان بهینهسازی سایت برای موتور جستجو، یک مسابقه است که موفقیت در آن فرایندی زمانبر، پیچیده و مستمر است. تکنیکها و روشهای زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هرکدام میتوانند تأثیر مثبتی در این فرایند داشته باشند؛ ولی زمانی اثربخشی لازم را دارند که در مسیری درست و با هدفی مشخص اجرا شوند.
شما درست میگویید که گوگل از هوش مصنوعی بهره میبرد و هزاران مهندس نخبه را گرد هم آورده است تا الگوریتمهایی را بهینهسازی کنند، هدف اصلی آن هم تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایتها است. اما بااینحال، گوگل همچنان با مشکلاتی مواجه است، یعنی نشاندادن محتواهای باارزش اولویت بالا به کاربران. به همین علت گوگل استانداردهای سئو را تدوین کرده است، تا با رعایت آنها، سایتهایی را پیشنهاد کند که محتوای آنها بیشترین ارزش اولویتی را دارد.
تکنیکهای سئو پیش از شروع فعالیتهای مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. تکنیکهای سئو شامل تأیید اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانهگذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر رباتها از محتوا، بهینهسازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، و تأیید اصول کدنویسی سایت است.
۲- بازاریابی محتوا موفقیت در سئو بدون محتوای مناسب قابلقبول نیست. هدف ما، فقط محتوای متنی نیست، بلکه تصاویر، ویدئوها، صداها، و ابزارهایی که در سایت ارائه میشوند، به دلیل پاسخگویی به نیاز کاربران و درک جستجوگرها از کیفیت محتوای ما، مهم هستند. فعالیتهایی مانند شناسایی کلمات کلیدی مهم، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی،
– استفاده از خدمات شرکتهای خارجی یا فروشندههای فروشندگان بلافاصله با استفاده از این روش، کسبوکارهای اینترنتی با استفاده از خدمات شرکتهایی که بهعنوان شرکتهای خارجی یا فروشندههای فروشندگان بلافاصله به تجارت میپردازند، سئو خود را مدیریت میکنند. این روش به کسبوکارهای اینترنتی که هیجانی ندارند تا زیادی بهعنوان سئو گر عمل کنند، کمک میکند.
۳- استفاده از کارشناسان داخلی در این روش، کسبوکارهای اینترنتی با استفاده از کارشناسان داخلی، سئو را مدیریت میکنند. این روش به کسبوکارهای اینترنتی که منابع انسانی دارند، کمک میکند.
۴- همکاری با کارشناسان داخلی و خارجی در این روش، کسبوکارهای اینترنتی با همکاری با کارشناسان داخلی و خارجی، سئو
خلاصهای از راهکارهایی که شایعاً برای بهینهسازی سئو هستند، میتواند به شرح زیر باشد: ۱- استفاده از الگوهای بهینهسازی سئو، از جمله استفاده از کلمات کلیدی، تصاویر، عنوانهای صفحه، توضیحات، تکههای کد، بهینهسازی عناوین، بهینهسازی آدرس URL، بهینهسازی قالبهای پیشفرض، بهینهسازی افزودههای محتوا، بهینهسازی سئو با استفاده از نشانههای جستجو، از جمله داشتن لینکهای داخلی، لینکهای خارجی، بهینهسازی سئو با استفاده از نشانههای جستجو.
– برونسپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر که بهترین روش برای موفقیت در سئو است، به علت بلافاصله برداشتن شما از دغدغههای مربوط به نیرو، تأمین امکانات، فضای کاری، آزمونوخطا که به رسیدن به نتیجه مطلوب بی انجامد.
این تیم داخلی باید شامل اعضایی با تخصصهای مختلف باشد، مانند توسعهدهنده، مدیر بازاریابی، مدیر پشتیبانی، مدیر فناوری اطلاعات، مدیر محتوا، مدیر ارتباط با مشتری و مدیر فناوری اطلاعات، به همراه مشاوران حرفهای برای ارائه پشتیبانی در زمینههایی مثل سئو، بهینهسازی روشهای بازاریابی، پشتیبانی فنی، و بهبود تجربه مشتری. تیمی با این نوع پشتیبانی، شرکتهای رقابتی بهترین راه برای بهینهسازی بازاریابی، بهینهسازی تجربه مشتری، افزایش فروش، و افزایش رضایت مشتریان را پیدا میکند.
طراحی انواع پنل:
طراحی پنل به معنای تولید یک محیط خاص برای نمایش و کنترل دادهها است. پنلها معمولاً برای تخصیص دسترسی به سیستمها، نظارت بر عملکرد سیستم، و تغییر تنظیمات مربوط به عملکرد سیستم استفاده میشوند.
یک پنل معمولاً شامل بخشهای مختلفی است، مانند:
بخش داشبورد: یک نمایش سریع و خلاصهای از دادههای مهم و تابهحال سیستم.
بخش مدیریت سیستم: بخشی برای تغییر تنظیمات سیستم، مدیریت حسابهای کاربری، و نظارت بر عملکرد سیستم.
بخش آمار: بخشی برای نمایش آمارهای مربوط به عملکرد سیستم، مانند تعداد درخواستها، بازدیدکنندگان، و زمانبندی کارایی سیستم.
مزایای استفاده از یک پنل عبارتاند از:
دسترسی سریع به اطلاعات و تنظیمات: با استفاده از یک پنل، میتوانید به دیتاهای مشتریان و عملکردهای درونسازمانی نظارت بهتری داشته باشید.
هدف از استفاده از یک پنل طراحی، کاهش زمان و هزینهها در مدیریت، نظارت و بهبود عملکرد سیستم بهعنوان اصلی دارد. با استفاده از یک پنل، میتوانید:
دسترسی سریع به اطلاعات و تنظیمات: پنل به شما این امکان را میدهد تا بهراحتی اطلاعات مربوط به عملکرد سیستم را ببینید و تنظیمات مربوط به عملکرد سیستم را تغییر دهید.
افزایش عملکرد: پنل به شما این امکان را میدهد تا به طور دقیق عملکرد سیستم را نظارت کنید و مشکلات را با سرعت حل کنید که به عبارتی باعث بهبود عملکرد سیستم میشود.
کاهش هزینهها: پنل به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به هزینههای اضافی برای خدمات پشتیبانی، مشکلات سیستم را بهصورت خودکار حل کنید که به عبارتی باعث کاهش هزینههای اضافی میشود.
کاربردهای مختلف پنل طراحی میتواند بستگی به نوع سیستم موردنظر داشته باشد، بعضی از کاربردهای مشابه میتوان شامل زیر باشد:
مدیریت سایت: با استفاده از پنل، میتوانید سایت خود را با راحتی مدیریت کنید، مانند مدیریت محتوا، تنظیمات سایت، گزارشگیری و غیره.
مدیریت پروژه: با استفاده از پنل، میتوانید پروژههای خود را با راحتی مدیریت کنید، مانند تعیین مهمانها، مدیریت زمانبندی، تعیین مأموریتها، تعیین توسعهدهندگان و غیره.
مدیریت سرور: با استفاده از پنل، میتوانید سرور خود را با راحتی مدیریت کنید، مانند تعیین منابع، تعیین توزیع بار، تعیین حجم حافظه و غیره.
مدیریت شبکه: با استفاده از پنل، میتوانید شبکه خود را با راحتی مدیریت کنید، مانند مدیریت دسترسی به دیتاهای مشتریان و پرسنل.
طراحی پنل سیستمی معمولاً توسط متخصصان داخلی شرکت یا اشخاص حرفهای خارجی صورت میگیرد. مهم است شخص مناسب بر اساس مهارتها، تجربه و دانش خود برای پروژه را انتخاب کنید. برای مثال، اگر پروژه شما برای ساخت سیستم مدیریت دادهها است، ممکن است نیاز به یک برنامهنویس خبره باتجربه در ساخت برنامههای مدیریت داده داشته باشید.
طراحی انواع اپلیکیشن:
طراحی اپلیکیشن به شما امکان میدهد تا با استفاده از ابزارهای مناسب، تجربه کاربران را بهبود ببخشید و همچنین فعالیتهای کاربران را با سادگی تبدیل به اطلاعات برای شما بکند.
مزایای طراحی اپلیکیشن:
دسترسی به زمان و مکان: با نصب اپلیکیشن، کاربران در تمامی زمانها و مکانها میتوانند به سرویسهای شما دسترسی داشته باشند.
ارتباط با کاربران: با استفاده از پنل مدیریت اپلیکیشن، میتوانید با کاربران بهصورت مستقیم تماس بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
بهبود عملکرد: با تعیین مراحل کاربردی، میتوانید عملکرد سرویسهای خود را بهبود ببخشید و همچنین سرعت انجام عملیات را افزایش دهید.
توسعه بازار: با ارائه سرویسهای بهتر و دارای بهرهوری بالاتر، میتوانید در بازار توسعه یاب
سادگی و کارایی: با طراحی صحیح و بهروز برای تلاش برای سادگی و کارایی، میتوانید برای کاربران سرویسهایی بهتر و بهراحتی به همراه داشته باشید که باعث جذب بیشتر کاربران و افزایش رضایتمندی میشود.
توسعه دهید: طراحی اپلیکیشنهای بهروز به شما امکان میدهد تا با استفاده از ابزارهای جدید و پیشرفته، سرویسهای خود را بهبود ببخشید و توسعه دهید.
جذب کاربران جدید: با طراحی اپلیکیشنهای جذاب و جدید، میتوانید کاربران جدید را به خدمات خود جذب کنید و با ارائه سرویسهای بهتر، رضایتمندی کاربران را افزایش دهید.
بهبود ارتباط با کاربران: با توسعه اپلیکیشنها و بهبود سرویسها، میتوانید ارتباط با کاربران خود را بهبود ببخشید و با ارائه خدماتتان کاربران را جذب کنید.
طراحی اپلیکیشنها بهتر است توسط یک تیم مجرب و حرفهای برای برنامهنویسی موبایل انجام شود. این تیم باید شامل برنامهنویسان، طراحان، تجزیه گرا، مدیران پروژه و خلاقان باشد، تا بتواند با بهرهگیری از تخصصهای مختلف، طراحیهای بهروز و با کیفیتی برای اپلیکیشنها انجام دهد.
تجاری: برای فروش پرو داکتها، خدمات و کالاها، با بهکارگیری اپلیکیشنها، بهراحتی میتوان کسبوکار خود را بهصورت آنلاین انجام داد.
اطلاعاتی: برای ارائه اطلاعات، خبرها و آموزشها، اپلیکیشنها میتوانند بهعنوان منبع معتبر استفاده شوند.
بازی و سرگرمی: برای ساخت بازیها و برنامههای سرگرمکننده، اپلیکیشنها میتوانند بهعنوان رسانه جدید استفاده شوند.
کاربردهای عمومی: برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، رزرو جلسات زیبایی و غیره، اپلیکیشنها میتوانند بهعنوان ابزار ساده و سریع استفاده شوند.